Näyttää 1-20 koulutusta 32 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
Haluatko tietää, miten suodatamme hakutuloksia? Lue täältä lisää siitä, miten koulutukset listautuvat hakutuloksissa.
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-20 koulutusta 32 tuloksesta

Elintarvikeala ammattikouluissa -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Elintarvikealalla on suuri vaikutus muihin lähialoihin ja myös laajempi merkitys maakunnan elinkeinorakenteelle. Nykypäivän kovaa vauhtia kehittyvä, innovatiivinen ruokateollisuus työllistää valtavan määrän ihmisiä ja vaatii osaajia sekä kädentaitoja.

Yleisen elintarvikealan lisäksi ala jakautuu seuraaviin alalajeihin:

Liha-ala

Suomessa liha-ala kattaa naudan, sian ja siipikarjan tuotannon. Lihateollisuuden parissa työskentelee suuri määrä suomalaisia ja työllistyminen liha-alalla on monipuolisesti jakautunutta. Ala tarjoaa töitä tuotannon eri vaiheista, alkutuotannosta laaduntarkkailuun saakka.

Leipomoala

Alalle valmistuu joka vuosi vaihtelevasti noin 150-200 uutta osaajaa. Opiskelijat valmistuvat muun muassa seuraaviin ammatteihin: kondiittori, tuotesuunnittelija, paistaja, leipuri, ylöslyöjä ja taikinantekijä. Leipomoalalle voi päätyä useiden eri oppilaitosten opiskelijat.

Meijeriala

Myös meijeriala tarjoaa runsaasti vaihtoehtoja tuotannon eri vaiheista. Ala tarjoaa töitä pakkaamisen, maidon keräilyn, meijerin, alkutuotannon, laadunvalvonnan sekä varastoinnin ja jakelun parissa. Meijerialaa voi opiskella muutamassa eri oppilaitoksessa Suomessa.

Vertaile koulutuksia