Suodata
Mainokset

Suositut sijainnit

Opiskelijoiden kokemuksia alalla Yrittäjyys

I Åbo har sjöfartsutbildning erbjudits sedan 1813 och är därmed Finlands äldsta yrkesskola. Idag utbildar vi vaktstyrmän och vaktmaskinmästare vid Axxell. Förutom de långa linjerna ordnar Axxell även veckoslutskurser till skeppare i inrikestrafik, maskinskötare och förare, samt en stor mängd fortbildningskurser för såväl yrkessjöfarare, fritidsbåtförare och andra intress

Axxell Pargas i Åbolands skärgård erbjuder utbildning för unga, vuxna, företag och samfund. Vi beaktar näringslivets behov och bedriver sådan verksamhet som gagnar utvecklingen i vår region.

Som vuxen kan du även på ett flexibelt sätt avlägga en examen vid sidan av ditt arbete eller delta i en läroavtalsutbildning. Till vårt utbud hör examen för närvårdare, turisttjänsteman, skolgångsbiträde, familjedagvårdare, guide och sekreterare.

Vid Axxell Ekenäs studerar ungefär 400 studerande, såväl unga som vuxna men också studerande med specialla behov. I personalen är vi ca 60 personer.

Axxell Ekenäs var tidigare en del av Yrkesinstitutet Sydväst. Går vi ännu längre bak i historien så var utbildningarna egna enheter ss "hantverksskolan", "sjukvårdsskolan" och "handelsinstitutet".

Yrittäjyyden ammattitutkinto