Ammattitutkinnot

Yrittäjyyden ammattitutkinto

Koulutuskeskus JEDU, paikassa Oulainen (+3 sijaintia)
Pituus
Henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
Seuraava aloitus
Joustavasti (+4 toteutusta)
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku
Toteutustapa
Monimuotototeutus, Etätoteutus
Pituus
Henkilökohtaisen suunnitelman mukaan
Seuraava aloitus
Joustavasti (+4 toteutusta)
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku
Toteutustapa
Monimuotototeutus, Etätoteutus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Yrittäjyyden ammattitutkinto

Pöydällä on kynä ja papereita ja mittanauha.

Tutkinnon tavoitteena on antaa työvälineitä menestyvän yrityksen perustamiselle ja jo toimivan yrityksen kehittämiselle. Tutkinnon suorittaminen edellyttää sitoutumista oman liikeidean ja liiketoimintasuunnitelman kehittämiseen. Jokainen tekee omaa itsenäistä projektiaan, mutta samalla verkostoituu muiden opiskelijoiden ja yritysten kanssa. Opintoihin liittyy lisäksi omaan yritysprojektiin liittyviä etätehtäviä (analyysejä, raportteja ja suunnitelmia).

Yrittäjän ammattitutkinto voidaan räätälöidä myös hyvinvoinnin ammattilaisille, jotka haluavat kehittää uusia matalankynnyksen palveluja sosiaali- ja terveysalalle. Tutkinnon myötä saat uusia käytännön työvälineitä sote-uudistuksen avuksi, mm. palvelumuotoilu, kilpailukyvyn kehittäminen, verkostoituminen ja uusi teknologia. Tutkinto on tarkoitettu yritystä suunnitteleville, käynnistäville, sekä toimiville yrittäjille.

Koulutuksen sisältö

Yrittäjyyden ammattitutkinto muodostuu seuraavasti:

Yritystoiminnan suunnittelun ja käynnistämisen osaamisala

Pakolliset tutkinnon osat:

• Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen
  • Yritystoiminnan suunnittelu ja käynnistäminen
  • Lisäksi yksi valinnainen tutkinnon osa

Yritystoiminnan kehittämisen osaamisala

Pakolliset tutkinnon osat:

• Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen
  • Yritystoiminnan analysointi ja kehittäminen
  • Lisäksi yksi valinnainen tutkinnon osa

Valinnaiset tutkinnon osat:

Työn organisointi ja johtaminen, myynti ja markkinointi, taloudellisen tuloksen varmistaminen ja kehittäminen, tuotannon suunnittelu ja kehittäminen, tuotteiden ja palvelujen kehittäminen, yrityskaupan suunnittelu ja toteuttaminen, verkkokaupan perustaminen ja kehittäminen, liiketoiminnan osa-alueen digitalisointi, projektin suunnittelu ja toteuttaminen

Koulutus toteutetaan monimuotoisesti. Lähiopetusta tai verkko-opetusta on 1 pv/kk ja lisäksi yksilöohjausta. Koulutus kestää noin 1,5 vuotta. Koulutuksen kesto on yksilöllistä ja riippuu opiskelijan tekemistä tutkinnon osa valinnoista.

Työelämässä

Koulutus on tarkoitettu esimerkiksi jo toimiville yrittäjille, yritystä käynnistäville tai yritystä suunnitteleville sekä sukupolvenvaihdosta suunnitteleville yrittäjille. Tutkinto soveltuu myös sivutoimisille yrittäjille, maatalousyrittäjille ja franchising-yrittäjille

Hakeminen

Voit hakea koulutukseen oppilaitoksen omien kotisivujen kautta.

Tutkinto / todistus

Kustannukset

Koulutuksen hinta 400 €. Oppisopimuksella koulutus on maksuton.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Yrittäjyyden ammattitutkinto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.