Suodata
Mainokset

Suositut sijainnit

Opiskelijoiden kokemuksia alalla Metsätalous

Axxell, Lappfjärds folkhögskola firade 100-årsjubileum 2007. Sedan 1982 är musik- och från 1998 ljudtekniklinjen skolans starka nisch. Linjerna har utbildat flera av dagens ledande artister och aktörer inom området.

Utbildningen är folkhögskoleutbildning och linjerna är antingen ett eller två-åriga och alla kan söka till skolan utan tidigare utbildning och erfarenhet inom branschen.

Axxell Pargas i Åbolands skärgård erbjuder utbildning för unga, vuxna, företag och samfund. Vi beaktar näringslivets behov och bedriver sådan verksamhet som gagnar utvecklingen i vår region.

Som vuxen kan du även på ett flexibelt sätt avlägga en examen vid sidan av ditt arbete eller delta i en läroavtalsutbildning. Till vårt utbud hör examen för närvårdare, turisttjänsteman, skolgångsbiträde, familjedagvårdare, guide och sekreterare.

medietekniklinjen lär du dig den professionella tekniken bakom tv- och studio produktioner. Läsåret delas in i två delar.

Medietekniklinjen samarbetar med skolans andra medielinjer (dokumentärfilm och reportage) där medietekniklinjen ansvarar för det tekniska i produktionerna. Till projekt hör bl.a. musikvideo, reportage, dokumentärfilm, chroma key, magasinprogram och en legoanimation.