Digitaalisen ja sosiaalisen myynnin koulutusohjelma
-
Ammattitutkinnot
-
Verkossa
Liiketoiminnan ammattitutkinto
-
Ammattitutkinnot
-
Oulainen
Liiketoiminnan ammattitutkinto | Myyntityön koulutus | monimuoto
-
Ammattitutkinnot
-
Salo
Liiketoiminnan ammattitutkinto
-
Ammattitutkinnot
-
Useita (2)
Liiketoiminnan ammattitutkinto | Digitaalisen markkinoinnin ja visuaalisen viestinnän osaaja
-
Ammattitutkinnot
-
Raisio
Autoalan perustutkinto | varaosamyyjä
-
Ammatilliset perustutkinnot
-
Helsinki
Digi- ja somemarkkinointi – tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto
-
Ammattitutkinnot
-
Verkossa
Digitaalisen markkinoinnin koulutusohjelma
-
Ammattitutkinnot
-
Verkossa
Liiketoiminnan ammattitutkinto | myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala, myyjä-visualisti
-
Ammattitutkinnot
-
Raisio
Digi- ja somemarkkinointi – liiketoiminnan ammattitutkinto
-
Ammattitutkinnot
-
Verkossa
Taideteollisuusalan perustutkinnon osa | Monikanavainen visualisti
-
Ammatilliset perustutkinnot
-
Verkossa
Markkinoinnin johtamisen tutkinto MJD™
-
Ammattitutkinnot
-
Verkossa
Verkkoliiketoiminnan mestari, media-alan ammattitutkinto, audiovisuaalisen viestinnän osaamisala
-
Ammattitutkinnot
-
Helsinki
Liiketoiminnan ammattitutkinto | Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
-
Ammattitutkinnot
-
Verkossa
Liiketoiminnan ja myynnin johtaminen – liiketoiminnan erikoisammattitutkinto
-
Ammattitutkinnot
-
Verkossa
Digitaalinen ja sosiaalinen myynti – liiketoiminnan ammattitutkinto
-
Ammattitutkinnot
-
Verkossa
Liiketoiminnan perustutkinto | merkonomi
-
Ammatilliset perustutkinnot
-
Verkossa
Modernin digimarkkinointimateriaalin tuotannon osaaja
-
Ammatilliset perustutkinnot
-
Helsinki
Markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto (30 osp)
-
Ammatillisen tutkinnon osat
-
Kauhajoki
Markkinointikampanjan visuaalinen suunnittelu ja toteutus, 15 osp
-
Ammatillisen tutkinnon osat
-
Oulu
Markkinointiala ammattikouluissa -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:
Markkinointi
Markkinointikoulutuksen keskeisiä osa-alueita ovat markkinointiviestintä, hinnoittelu, logistiikka, kuluttajatutkimukset sekä kansainvälinen liiketoiminta. Markkinointi yhdistää kauppatieteiden eri osa-alueita. Markkinoinnin alueella kilpailu on kovaa ja jatkuva kehittäminen on välttämätöntä. Menestyminen alalla edellyttää pitkäjänteistä markkinointi- ja myyntiosaamista. Innovatiivisuus ja halu kehittyä auttavat muutamaan ideat rahaksi.
Myynti
Myynti ja myyjänä menestyminen vaativat oikeaa asennetta sekä periksiantamattomuutta. Liiketalouden opinnot antavat kokonaisvaltaisen kuvan alasta ja usein asiaan kuuluvat työssäoppimisjaksot auttavat oppimaan myyntitöitä käytännössä. Myynti on markkinoinnin kilpailukeinojen hyödyntämistä saada asiakaskontakteja ja näin ollen tehdä tulosta.
Koulutus Suomessa ja ulkomailla
Ammatillisissa oppilaitoksissa on mahdollista opiskella liiketaloutta ja kaupan alaa. Tutkinnon nimike on liiketalouden perustutkinto ja tutkinnon suorittaneet ovat merkonomeja. Tutkintoa voi suorittaa myös osittain oppisopimuskoulutuksella ja aikuiskoulutuksena. Merkonomin opinnot voi yhdistää myös lukio-opintoihin ja suorittaa kaksoistutkinnon. Ulkomaille haluavien opiskelijoiden keskuudessa opiskelijavaihto on ollut suosittua. Suomessa oppilaitokset osallistuvat erilaisiin vaihto-ohjelmiin, mutta vaihto-opiskelupaikan voi hankkia myös itse.
Markkinointi ja myynti työelämässä
Liiketalouden perustutkinnon opiskellut henkilö voi työllistyä mainonnan, teollisuuden, palveluiden tai kaupan alalla. Alojen ammatteja ovat esimerkiksi markkinointipäällikkö, markkinointikoordinaattori, markkinointiviestijä, myyjä, myyntipäällikkö, tuotepäällikkö, tuotekehittäjä, laskuttaja, asiakasvastaaja tai asiakaspalvelija.
Myynnin ja markkinoinnin töissä ja alalla yleisesti vallitsee kova kilpailu. Myös muutokset ja epävarmuus tekevät alasta jännittävän. Alalla arvostetaan hyvää koulutusta, kielitaitoa, kansainvälistä työkokemusta sekä vahvaa ammattitaitoa. Aiempi työkokemus on arvostettua ja suhteet ovat usein hyödyllisiä. Markkinointiviestintä ja myyntistrategiat kehittyvät jatkuvasti, joten työnhakijan tulee olla ajan hermoilla ja kehittää jatkuvasti osaamistaan.