Suodata
Mainokset

Suositut sijainnit

Opiskelijoiden kokemuksia alalla Putkiasentaja

medietekniklinjen lär du dig den professionella tekniken bakom tv- och studio produktioner. Läsåret delas in i två delar.

Medietekniklinjen samarbetar med skolans andra medielinjer (dokumentärfilm och reportage) där medietekniklinjen ansvarar för det tekniska i produktionerna. Till projekt hör bl.a. musikvideo, reportage, dokumentärfilm, chroma key, magasinprogram och en legoanimation.

Metalliteollisuudessa on monipuolisia ja haasteellisia tehtäviä sekä tuotekehityksen että tuotannon puolella. FennoSteel Oy Parkanossa on Pohjoismaiden ainoa pakoputkitehdas.

I Åbo har sjöfartsutbildning erbjudits sedan 1813 och är därmed Finlands äldsta yrkesskola. Idag utbildar vi vaktstyrmän och vaktmaskinmästare vid Axxell. Förutom de långa linjerna ordnar Axxell även veckoslutskurser till skeppare i inrikestrafik, maskinskötare och förare, samt en stor mängd fortbildningskurser för såväl yrkessjöfarare, fritidsbåtförare och andra intress

I Brusaby (Kemiö) kan du blir djurskötare, hästskötare, ridinstruktör eller djursjukvård.

Att arbeta med djur och natur är ibland härligt, ibland tungt. Men det är mycket givande. Efterfrågan på djurskötare är stor. Det är ett ansvarsfullt arbete som inte följer klockan. Djurens välmående är ledstjärna.