Suodata
Mainokset

Suositut sijainnit

Opiskelijoiden kokemuksia alalla Opettaja

I Brusaby (Kemiö) kan du blir djurskötare, hästskötare, ridinstruktör eller djursjukvård.

Att arbeta med djur och natur är ibland härligt, ibland tungt. Men det är mycket givande. Efterfrågan på djurskötare är stor. Det är ett ansvarsfullt arbete som inte följer klockan. Djurens välmående är ledstjärna.

medietekniklinjen lär du dig den professionella tekniken bakom tv- och studio produktioner. Läsåret delas in i två delar.

Medietekniklinjen samarbetar med skolans andra medielinjer (dokumentärfilm och reportage) där medietekniklinjen ansvarar för det tekniska i produktionerna. Till projekt hör bl.a. musikvideo, reportage, dokumentärfilm, chroma key, magasinprogram och en legoanimation.

Från utbildning till arbete - Axxellista ammattiin

Axxell City (tidigare Cityfolkhögskolan) ligger i hjärtat av Helsingfors i kulturhuset G18. Om du är intresserad av studier inom media, det skrivna ordet eller konst så har du kommit rätt. Information om våra utbildningar och kurser hittar du här ovan eller titta på en kort promovideo här nedan.