Hoitoala ammattikouluissa

Onko taipumuksenasi hoivata muita ja kiinnostaako myös ihmisten parissa työskentely? Hoitoala on laaja ja tarjoaa monenlaisia vaihtoehtoja työmarkkinoilla. Alalla on myös hyvät mahdollisuudet erikoistua kiinnostaville suunnille. Hoitoala kiinnostaa monia - niin nuoret opiskelijat kuin aikuiset ammatinvaihtajatkin ajautuvat alalle. Erikoistuminen määrittelee tulevat työtehtävät ja työympäristön. Hoitoalalla työllistymistilanne on erittäin hyvä.
Suodata
Koulutusala
Näytä kaikki suodattimet
Näin suodatamme hakutuloksia
Näyttää 1-7 koulutusta 7 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
Näyttää 1-7 koulutusta 7 tuloksesta
Mainokset

Suositut sijainnit

Opiskelijakokemukset

Hoitoala ammattikouluissa -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Hoitoalalla työskentely on ihmisläheistä ja vastuullista. Alan tavoitteena on ylläpitää terveyttä ja parantaa sairauksia. Hoitotyötä tehdään sekä julkisissa terveyspalveluissa, joihin kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito sekä yksityisellä sektorilla. Hoitoalan ammattien harjoittaminen on tarkasti säänneltyä ja valvottua.

Hoitoalan koulutus

Lähihoitajan koulutus on kolmivuotinen koulutus, joka valmistaa sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon. Koulutusta tarjoavat niin ammatilliset oppilaitokset kuin aikuiskoulutuksetkin. Koulutus tarjoaa suuntautumisvaihtoehtoja ja töitä voi tehdä vaihtelevasti esim. perushoitajan, lastenhoidon tai vanhustenhoidon saralla.

Työelämässä hoitoalalla

Työllistymistilanne alalla on erityisen hyvä, sillä tarve hoitoalan osaajista on aina suuri. Töitä on usein tarjolla myös Suomen rajojen ulkopuolella ja moni suuntaakin ulkomaille, sillä työvoimapula alalla on yleistä. Suuri ala hoitoalan työpaikoista on julkisella sektorilla tai kuntaryhmissä. Terveyskeskukset, sairaalat, laboratoriot, koulut ja päiväkodit ovat tyypillisiä alan työpaikkoja. Myös itsenäinen ammatinharjoitus on mahdollista valmistuneelle lähihoitajalle. Lisäksi yksityisiä terveydenhoitopalveluja on tarjolla paljon.