Erikoisammattitutkinnot

Monimuotototeutus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Vanhustyön erikoisammattitutkinto

Tutkinnon suorittanut työskentelee erilaisissa sosiaali- ja terveysalan vanhustyön tehtävissä oman työnsä asiantuntijana. Hänellä on yksilöllistä osaamista ja laaja tietopohja vanhuksen ja hänen läheistensä tukemisessa, vanhustyön laadun kehittämisessä. Hän osaa asiakaslähtöisesti arvioida, suunnitella, toteuttaa ja hoitaa ja arvioida hoidon vaikuttavuutta. Hän osaa toimia tiimien ja ryhmien johdossa ja vastuuhenkilönä.

Tutkinnon suorittaja osallistuu asiantuntijana omalla vastuualueellaan moniammatillisissa työryhmissä ja yhteistyöverkostoissa vanhustyön palvelujen kehittämiseen.

Opiskelija suorittaa muistioireisen ja muistisairaan ihmisen elämän tukemisen osaamisalan, josta valmistuu Muistihoitajaksi (EAT)

Koulutuksen sisältö

Tutkinnon suorittaminen edellyttää vähintään sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon tasoisia ammatillisia tietoja ja taitoja sekä lisäksi täydentäviä ja syventäviä opintoja sekä alan työkokemusta.

Muistioireisen ja muistisairaan ihmisen elämän tukemisen osaamisala opinnot koostuvat seuraavista tutkinnon osista

Pakolliset tutkinnon osat 120 osp

• Ikääntyneen ihmisen kohtaaminen ja mielekkään arjen tukeminen, 60 osp
    • Muistioireisen ja muistisairaan ihmisen tukeminen, 60 osp

Valinnainen tutkinnon osat 60 osp

• Gerontologinen hoitotyö 60 osp

Koulutus toteutetaan monimuotoisesti Oulaisissa, lähiopetuspäiviä n. 2 pv/kk.

Huom! Opiskelijan on myös mahdollista suorittaa yksittäisiä tutkinnon osia, oman ammatillisen osaamisen näkökulmasta.

Hakeminen

Voit hakea koulutukseen oppilaitoksen omien kotisivujen kautta.

Tutkinto / todistus

Kustannukset

Koulutuksen hinta 450 €. Oppisopimuksena koulutus on maksuton.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Vanhustyön erikoisammattitutkinto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.