Ammatilliset perustutkinnot

Koulutuskeskus JEDU, paikassa Haapavesi (+1 sijaintia)
Pituus
Lähiopetus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Video

Matka-asiantuntija kokoaa telttaa metsässä.

Matkailupalvelujen tuottaja osaa toimia matkailupalvelujen tuotteistamisen ja toteuttamisen asiakaspalvelutehtävissä matkailun ohjelmapalveluyrityksissä tai matkailukeskusten ja -alueiden erilaisissa matkailuyrityksissä ja -organisaatioissa.

Vastaanottovirkailija ja matka-asiantuntija osaavat toimia matkailun neuvonta- ja myyntitehtävissä valtakunnallisissa, alueellisissa ja paikallisissa matkailun myynti- ja neuvontapalveluorganisaatioissa. Työssään hän tuotteistaa ja myy erilaisia matkailupalveluja sekä neuvoo ja opastaa asiakkaita.

Koulutuksen suorittaminen

Matkailupalvelujen tuottajaksi voit opiskella Kalajoella ja Haapavedellä. Kalajoella koulutus keskittyy ohjelmapalvelujen tuottamiseen sisältäen myös liikunnallisia palveluita, Haapavedellä opinnot ovat erä- ja luontopainotteisia.

Työelämässä

Matkailupalvelujen tuottajan toimintaympäristö voi olla matkailukeskus, ohjelma- tai oheispalveluyritys, hotelli, kylpylä, maatilamatkailuyritys tai muu vastaava paikka, jossa asiakkaille tarjotaan ja tuotetaan suoraan tai välillisesti ohjelma- ja oheispalveluja, kuten elämys- ja seikkailuretkiä. Hän myös hoitaa ja huoltaa palveluissa tarvittavia eläimiä, välineitä, varusteita sekä toimintaympäristöä. Matkailualan perustutkinnon suorittanut voi toimia myös itsenäisenä yrittäjänä

Vastaanottovirkailijan ja matka-astiantuntijan toimintaympäristö voi olla matkailu- tai matkatoimisto, hotellin vastaanotto ja myyntipalvelu, matkailukeskus, keskusvaraamo, liikenneyhtiön myyntipalvelu ja terminaali tai muun matkailuyrityksen tai -organisaation myynti- ja neuvontapiste, jossa asiakkaille tarjotaan matkailun neuvontaa tai myydään matkailupalveluja oheispalveluineen.

Hakeminen

Jos päätät peruskoulun keväällä, voit hakea koulutukseen yhteishaussa osoitteessa www.opintopolku.fi. Jos sinulla on jo ammatillinen tutkinto, ylioppilastutkinto tai korkeakoulututkinto, tai jäit ilman koulutuspaikkaa yhteishaussa, voit hakea jatkuvassa haussa.

Aikuisille järjestetään samoja ammatillisia perustutkintoja kuin nuorillekin. Lisäksi aikuisille on tarjolla useita ammatti- ja erikoisammattitutkintoja.

Koulutuskeskus JEDUssa voi olla opiskelupaikkoja myös jo tutkinnon suorittaneille. Niihin ei haeta ammatillisen koulutuksen yhteishaussa (opintopolku.fi) vaan suoraan Jatkuvan haun kautta JEDUn kotisivuilla.

Aikuiset hakevat siis pääsääntöisesti suoraan oppilaitokseen (poisluettuna työvoimakoulutus). Hakuaika on jatkuva, ja JEDUn toimipisteet täyttävät vapaita paikkoja pitkin vuotta. Osassa tutkintoja hakuaikoja on erikseen syksyllä ja tammikuussa alkaviin koulutuksiin.

Tutkinto / todistus

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Matkailualan perustutkinto | matkailupalvelujen tuottaja, matka-asiantuntija, vastaanottovirkailija? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.