Ammatillinen koulutus

Etätoteutus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Sertifioitu Stressiterapeutti

Haluatko auttaa ihmisiä elämään onnellista elämää? Nykypäivän maailma kulkee aina vain nopeammin.

Ihmiset elävät tehokkuuden aikaa sekä työelämässä että yksityiselämässä. Ihmiset altistuvat päivittäin valtavalle määrälle tietoa. Yhteiskunnan, työnantajan ja meidän itse itsellemme asettamat odotukset aiheuttavat sen, että yhä useammat kärsivät stressireaktioista ja stressin aiheuttamista sairauksista.

Jotta tämän negatiivinen kierre voidaan kääntää, tarvitaan enemmän osaamista olosuhteiden hallinnasta sekä ihmisten omasta vastuusta elämänhallinnan suhteen. Tähän tarvitaan stressiterapeuttia!

Stressiterapeuttina tarjoat asiakkaillesi hyödyllistä tietoa, olet tukena sitä tarvitseville ja työskentelet myös ennalta ehkäisevän stressinhallinnan parissa auttaen sekä organisaatioita että yksityishenkilöitä.

Avain turvalliseen, tarkkanäköiseen ja toimivaan stressiterapiaan löytyy omasta itsetuntemuksesta. Siksi koulutus on laadittu siten, että sinun henkilökohtainen kehityksesi on keskipisteessä. Erityisten harjoitusten ja tehtävien avulla opit tuntemaan itsesi aivan uudella tavalla.

Koulutussisällössä annetaan paljon painoa stressinhallinnalle mentaalisten harjoitusten ja kognitiivisten metodien kautta. Ymmärrys stressin kokonaisvaltaisesta vaikutuksesta kehoon, niin henkisesti kuin fyysisesti, on myös osa koulutusohjelmaa. Terveyspedagogiikka, valmentava lähestymistapa ja kommunikaatio ovat hyvin tärkeitä piirteitä käytännön stressiterapiatyössä.

Koulutuksessa käydään läpi myös suuntaviivoja etiikan, moraalin, vaitiolon ja sopimusten suhteen. Koulutuksen lopussa saat tehtävän pitää yksityisiä keskusteluita valitsemiesi testiasiakkaiden kanssa. Näin voit harjoitella ja tunnustella, millaista on käyttää niitä keskustelutyökaluja, joita olet omaksunut koulutuksen aikana.

Koko koulutuksen tavoitteena on saavuttaa tarvittava motivaatio, tiedot ja taidot harjoittaaksesi stressiterapeutin ammattia.

Tervetuloa mukaan!

Koulutuksen rakenne

MODUULI 1 Stressinhallinta

• Työskentely stressiterapeuttina
  • Varoitusmerkit ja kriisin neljä astetta
  • Ennaltaehkäisevä stressinhallinta
  • Koherenssi – sosiaalisen terveyden tärkeys

MODUULI 2 Mentaalinen harjoittelu

• Kognitiiviset metodit
  • Mindfulness ja meditaatio
  • Itsetuntemus ja itseluottamus
  • Persoonallisuustyypit
  • Vääristyneet ajatusmallit

MODUULI 3 Valmennus

• Eettinen sitoumus
  • Kommunikaatio ja kehonkieli
  • Luottamuksen luominen
  • Intuitiivinen kuunteleminen
  • Etiikka, moraali, vaitiolo ja sopimusasiat

MODUULI 4 Terveyspedagogiikka

• Terveyspedagogiikka
  • Stressinhallinta työpaikalla
  • Oman kurssin luominen

Seuraavat toteutukset

Tulossa 1 toteutus

Joustavasti

• Etätoteutus
  • Verkossa
  • Viimeinen hakuaika: Jatkuva haku

Tutkinto / todistus

Sertifioitu Stressiterapeutti

Koulutus ei ole Opetushallituksen virallinen ammatillinen tutkinto

Kustannukset

Koulutuksen hinta on 1783 €.

Voit maksaa kahdella eri tavalla: koko maksu yhdellä laskulla tai moduulia kohden etukäteen 446 €. Kaikki maksut sisältävät ALV:n.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Sertifioitu Stressiterapeutti? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

Sponsoroitu