Tietotekniikan opiskelu ammattikoulussa

16 marras 2022
KYSYMYS
Hei!
Olen suorittanut lukion ja haluan mennä ammattikouluun opiskelemaan tietotekniikkaa. Haluan tietää, että kuinka kauan koulutus kestää ja mikä ammattikoulu on hyvä?

Vastaus

16 marras 2022

Hei,

Ammattikoulussa voi suorittaa tieto- ja viestintätekniikan perustutkinnon. Koulutuksen laajuus on 180 osaamispistettä, eli n. 2 – 3 vuotta. Opintojen etenemisen osalta tehdään kuitenkin henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS) jokaiselle opiskelijalle, joten voit myös itse vaikuttaa opintojesi kestoon.

Useat eri ammattikoulut tarjoavat tieto- ja viestintätekniikan perustutkintoa. Voit tutustua tieto- ja viestintätekniikan perustutkintoa tarjoaviin ammattikouluihin esimerkiksi täällä ja valita oppilaitoksen omien kriteeriesi ja toiveidesi mukaan.

Ystävällisin terveisin,

studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua