Puusepän tai veneenrakentajan opinnot

13 elo 2020
KYSYMYS
Hei

Tuttava Etelä-Koreasta olisi kiinnostunut opiskelemaan puusepän tai veneenrakentajan tutkinnon. Oli ollut yhteydessä Sasky:n, josta oli ymmärtänyt että ulkomaisia opiskelijoita ei oteta opiskelemaan ollenkaan. Hän kyseli minulta että koskeeko tämä ammatillista koulutusta kokonaisuudessaan tällä hetkellä.

Hänellä on erinomainen englannin kielen taito, mutta ei suomen kielen taitoa.

Vastaus

13 elo 2020

Hei!

Kiitos kysymyksestä. Olisikohan kyseessä ollut tilanne, jossa opintoja ei ollut tarjolla englanninkielisenä. Harmillista joka tapauksessa.

Englanninkielisiä ammatillisia opintoja vaikuttaisi tosiaan olevan tarjolla rajallisesti – en löytänyt tällä hetkellä ollenkaan tarjontaa puusepän tai veneenrakentajan koulutuksista.

Tässä vielä listaus ammatillisista oppilaitoksista, jotka järjestävät puusepän ja/tai veneenrakentajan koulutusta. Tuttavasi voi halutessaan olla vielä heihin yhteydessä ja kysyä mahdollisuutta englanninkielisiin opintoihin. Voi tosin olla, että ks. opintoja on tarjolla vain suomeksi.

Voisiko joku näistä englanninkielisistä koulutuksista kiinnostaa tuttavaasi?

Tässä lisäksi listaus suomen kielen opinnoista, mikäli ne kiinnostavat häntä.

Pahoittelen, etten osaa auttaa enempää. Toivottavasti näistä vinkeistä olisi hyötyä sopivan koulutuksen löytämisessä!

Ystävällisin terveisin

Emma, studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua