Oppilaitoksen vaihto ulkomaille

03 kesä 2020
KYSYMYS
Hei tuli mieleen että kun täytät 18 ja ammattikoulua vuosi jäljellä voiko vaihtaa koulua ulkomaille opiskelemaan parisuhde tilanteen vuoksi että jatkaa toisessa maassa opiskelut loppuun?

Vastaus

03 kesä 2020

Hei ja kiitos viestistäsi!

Jotta pystyisit suorittamaan tutkintosi loppuun ulkomailla, ulkomaan oppilaitoksen pitäisi olla yhteistyöoppilaitos Suomen oppilaitoksesi kanssa. Usein ulkomaiset tutkinnot saattavat vastata eri tutkintoja Suomessa, mikä tarkoittaa sitä, että yliopistopohjainen tutkinto ulkomailla voi olla ammattikorkeakoulua vastaava koulutus Suomessa.

Esimerkiksi Ranskassa fysioterapeutin tutkinto on yliopistopohjainen, kun taas Suomessa se on ammattikorkeakoulussa suoritettava tutkinto.

Suosittelen sinua siis tiedustelemaan tarkat tiedot ulkomaisesta oppilaitoksesta, johon haluaisit hakea sekä keskustelemaan opinto-ohjaajasi kanssa täällä Suomessa - hän varmasti tietää, miten asian kanssa edetä.

Toivottavasti löydät etsimäsi ja onnea opintoihin! :)

Ystävällisin terveisin,

studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua