Vaihto toiselle paikkakunnalle opiskelemaan

31 heinä 2019
KYSYMYS
Miten ammattikoulun vaihto toiselle paikkakunnalle käytännössä onnistuu? Aloitan nyt syksyllä Kajaanissa logistiikan perustutkinnon ja haluaisin vuoden päästä vaihtaa Tampereelle opiskelemaan samaa alaa. Onko tämä mahdollista?

Vastaus

01 elo 2019

Hei,

Kiitos kysymyksestäsi.

Kun kyse on ammattiopistosta, koulun vaihto onnistuu, jos toisella paikkakunnalla järjestetään vastaavaa koulutusta. Sinun tapauksessasi näin on.

Koulun vaihdosta kannattaa keskustella mahdollisimman pian opintojen alettua opinto-ohjaajasi kanssa. Hän osaa neuvoa käytännön asioissa ja muissa järjestelyissä. Näin voit suunnitella ensimmäisen vuoden opintosi sen mukaan, että voit mahdollisimman jouhevasti jatkaa opintoja toisella paikkakunnalla.

Tsemppiä tuleviin opintoihin!

Ystävällisin terveisin,

Studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua