Teologiaa opiskelemaan

14 syys 2023
KYSYMYS
Moikka,

olisin kiinnostunut hakemaan ensi vuonna yliopistoon teologiaa opiskelemaan, mutta minun ammattikoulutaustani ei ole sitä "tukeva", sillä olen valmistunut merkonomiksi v. 2013.

Onko täysin mahdotonta hakea ja saada paikkaa? Voinko hakea opiskelemaan ja päästä sisään pelkästään pääsykokeen perusteella?

Vastaus

15 syys 2023

Hei ja kiitos kysymyksestäsi!

Hienoa, että haluat opiskella teologiaa. Sinulla on mahdollisuus päästä opiskelemaan teologiaa yliopistoon valintakokeen kautta. Mikäli ymmärrän oikein koulutustaustaasi, pääset korkeakouluhaussa mukaan ensikertalaiskiintiöön, jolloin mahdollisuus tulla valituksi on hieman parempi. Tämä asia kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa ennen hakemista.

Suosittelen sinua siis tutkimaan juuri sinua kiinnostavat yliopistot läpi ja tutustumaan heidän valintaperusteisiin. Kannattaa ehdottomasti hakea opiskelupaikkaa!

Tsemppiä hakuun!

Vilma, studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua