Rakennusalalle hakeutuminen aikuisiällä

31 elo 2023
KYSYMYS
Hei!

Minulla on jo ammatti alla mutta haluaisisin opetella rakentamaan niin mikä rakennusala minulle sopisi? Alueena Espoo.

ja mitkä ovat vaatimukset aikuiskouluun? onko aikuiskoulu parempi vai ei? eikö se ole lyhyempi?
oppiiko lyhyemmässä vähemmän kuin pidemmässä?

Kiitos paljon!

Vastaus

31 elo 2023

Hei!

Kiitos viestistäsi. Rakennusalalla on tarjolla monenlaisia tutkintovaihtoehtoja. Rakennusalan perustutkinto voisi olla yksi sinulle sopiva vaihtoehto. Tutkintoa järjestetään eri puolilla Suomea useassa eri ammattikoulussa.Esimerkiksi täältä löydät joitain vaihtoehtoja.

Aikuisiällä opiskeleva voi hakeutua ammatilliseen koulutukseen jatkuvan haun kautta joustavasti ympäri vuoden. Opintojen kesto ja aloitus sovitaan erikseen, ja kestoon vaikuttaa esimerkiksi aiempi osaaminen.

Kannattaa olla suoraan yhteydessä sinulle sopivimpien ammatillisten oppilaitosten hakijapalveluihin ja kysäisemään lisää, sieltä osataan varmasti neuvoa juuri sinun tilanteeseesi sopivaan ratkaisuun. :)

Mukavaa alkavaa syksyä ja tsemppiä uudelle alalle hakeutumiseen!

Ystävällisin terveisin

Emma, studentum.fi:n tiimi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua