Finnish courses for Ukrainian refugees

23 elo 2023
KYSYMYS
Добрый день!
Мы беженцы из Украины. Моему сыну в этом году исполняется 17 лет и в школу нас не взяли. Он хочет учиться в Финляндии, но для этого нужно знание финского языка. Хотим записаться на курсы при учебном заведении для изучения языка для дальнейшего поступления в ВУЗ. Куда нам лучше обратиться?

Vastaus

24 elo 2023

Hello and thank you for the message!

I will answer in English - hope that's okay.

There are some options for English courses targeted especially for foreigners/immigrants/refugees. I'm not sure in which city your son would prefer to study, but here are some options in the Helsinki area:

I hope these tips will help you find a suitable course! You can always message us again to ask for help.

Have a lovely day!

Kind regards,

Emma, studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua