Opiskelu Suomessa

14 elo 2023
KYSYMYS
Miten nigerialainen nuori mieshenkilö pääsee opiskelemaan ammatikoulun Suomessa.

Kiitos etukäteen

Vastaus

14 elo 2023

Hei ja kiitos kysymyksestäsi!

Et viestissäsi kertonut, onko toiveissa opiskelu suomeksi, englanniksi vai jollain muulla kielellä ja millä paikkakunnalla opiskelu tapahtuisi.

Ammatilliseen koulutukseen haetaan pääasiassa jatkuvan haun kautta ympäri vuoden. Keväisin järjestettävä valtakunnallinen yhteishaku on tarkoitettu ensisijaisesti peruskoulunsa päättäville ja vailla ammatillista tutkintoa oleville.

Moni ammatillinen oppilaitos tarjoaa opintoja myös maahanmuuttajille, joilla ei vielä ole riittävää kielitaitoa ammatilllisen tutkinnon suorittamiseen.

Suosittelisin teitä olemaan suoraan yhteydessä sen alueen ammatillisiin oppilaitoksiin, joissa kyseinen mieshenkilö on kiinnostunut opiskelemaan ja selvittämään tarjolla olevia vaihtoehtoja.

Ystävällisin terveisin

Emma, studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua