Vaihtaminen toiseen ammatilliseen oppilaitokseen kesken opintojen

17 elo 2022
KYSYMYS
Moi! Voiko ammattikoulua vaihtaa joko heti kun koulu alkaa tai vähän sen jälkeen, kun se on alkanut? Pääsin Tampereelle Treduun ravintola- ja cateringalalle ja haluaisin vaihtaa Kajaaniin samalle alalle?

Entä opiskelijoille tarkoitettu solukämppä? Pääseekö niihin kesken vuoden, jos vaihtaa koulua? Ei nimittäin ole mitään sellaista rahan lähdettä, että olisi varaa yksiöön.

Vastaus

17 elo 2022

Hei,

Kiitos viestistäsi. Oppilaitoksen vaihdosta tulee ensisijaisesti keskustella nykyisen oppilaitoksen opon tai opintosihteerin kanssa – hän osaa auttaa sinua parhaiten oppilaitoksen vaihtoon liittyvissä käytännön asioissa.

Opiskelija-asuntoihin pääsy riippuu kaupungin vapaiden opiskelija-asuntojen määrästä. Yleensä opiskelijakämppiin on jonotusjärjestys ja asunnot täytetään sen mukaan. Lisätietoja tästä voit kysellä kaupungin opiskelija-asuntoja välittävältä taholta tai suoraan siltä oppilaitokselta, johon siirtyisit opiskelemaan.

Ystävällisin terveisin,

studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua