Juoksun opettaja

25 elo 2017
KYSYMYS
Hei! Onko täällä mahdollisuus opiskella juoksun opettajaksi?

Vastaus

25 elo 2017

Hei,

Kiitos kysymyksestäsi. Me Studentumilla emme itse järjestä koulutusta, vaan olemme koonneet eri oppilaitosten koulutustarjontaa sivustollemme.

Suoranaisesti juoksun opettajaksi tähtäävää tutkintokoulutusta ei ole olemassa.

Toisen asteen oppilaitoksessa voit suorittaa esimerkiksi liikunnanohjauksen perustutkinto ja valmistua liikuntaneuvojaksi. Liikuntaneuvoja voi työskennellä erilaisissa liikunnanohjaustehtävissä esimerkiksi kuntien, liikuntajärjestöjen, urheiluseurojen sekä liikunta- ja kuntokeskusten palveluksessa.

Toinen vaihtoehto on liikunnanohjauksen peruskurssi (LOP), joka johdattaa sinut liikunta-alan ammatillisten opintojen pariin ja kehittää tietämystäsi sekä liikunnallisia valmiuksiasi eri lajeissa.

Liikunta-alan korkeakouluopintoja ovat mm. liikunnanohjaajakoulutus (AMK) ja liikunnanopettajan koulutus (yliopisto).

Juoksuopettajia on mm. yksityisissä juoksukouluissa ja kuntosalien ryhmäliikuntatunneilla. Heillä saattaa olla taustalla liikunnanohjaajan tai esimerkiksi personal trainerin opinnot.

Terveisin,
Studentum.fi

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.

NÄIN SIVUSTOMME TOIMII

Etsi sinua