Ammatilliset oppilaitokset

Täällä voit lukea kysymyksiä ja vastauksia opiskelun eri aloilta. Toivomme, että osiosta muodostuu arvokas tietopohja sinulle, jolla on kysymyksiä tai muita ajatuksia peruskoulun jälkeiseen kouluttautumiseen liittyen!

Etsi

Aihealue

Kysymyksiä

Viimeisimmät kysymykset aiheesta: Ammatilliset oppilaitokset

Putkialan koulutus
miten voi saa putki ala koulusta?

Hei,

Putkialaan liittyviä koulutuksia löydät täältä. Hakuaika näihin on yleisesti keväällä ja koulutukset alkavat ensi syksynä. Poikkeuksia kuitenkin on, joten kannattaa katsoa lisätietoa sinua kiinnostavan koulun kotisivuilta ja jättää koululle yhteydenottopyyntö.

Tsemppiä opintoihisi!

Meikkaajan ja maskeeraajan koulutus
Hei! Olisin kiinnostunut meikkaaja-maskeeraaja koulutuksesta,mikä olisi paras mahdollinen yhdistelmä ja onko alalle työkysyntää Pirkanmaan seudulla?

Hei Anne-Mari,

kiitos yhteydenotostasi, hienoa että olet löytänyt itseäsi kiinnostavan alan! Meikkaajan ja maskeeraajan koulutusta tarjotaan useammassakin eri oppilaitoksessa, ohessa linkit kahden eri koulun esittelyihin sivuillamme.

Esittelyn alaosasta löytyy osio nimeltä "Yhteydenottopyyntö", jonka avulla voit ottaa suoraan yhteyttä kouluihin ja pyytää lisätietoa heidän tarjonnastaan. He antavat varmasti mielellään lisätietoa myös alan työllisyystilanteesta.

Onnea etsintään ja aurinkoista kesän jatkoa!

Antti
Studentum.fi

Oleskelulupa
Hei, minulla ei ole oleskelulupaa. Pääseekö mihinkään ammatillisen koulun ilman oleskelulupaa?

Hei!

Yli kolmen kuukauden oleskelu Suomessa edellyttää oleskelulupaa kaikilta paitsi Pohjoismaiden sekä EU- ja ETA-maiden kansalaisilta. Oleskelulupa voidaan myöntää esimerkiksi opiskelua varten.

Ensimmäinen oleskelulupa on aina määräaikainen, ja se myönnetään yleensä enintään vuodeksi. Pysyvän oleskeluluvan saaminen edellyttää, että henkilö on asunut yhtäjaksoisesti vähintään kolme vuotta Suomessa. Lupahakemus toimitetaan henkilökohtaisesti Suomen suurlähetystöön tai kunniakonsulaattiin.

Ystävällisin terveisin

Studentum.fi