Näyttää 1-20 koulutusta 186 tuloksesta
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-20 koulutusta 186 tuloksesta
...

Sosiaali- ja terveysala -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Sosiaali- ja terveysala työelämässä

Sosiaalialata voi valmistua esimerkiksi sosionomiksi, lastenhoitajaksi tai lähihoitajaksi. Sosiaalialaa voi opiskella ammattikouluissa laajalti ympäri Suomea. Opintolinjoja on useita, joten omaa mielenkiintoa vastaavaa koulutusta saa varmasti. Sosiaalityössä autetaan ihmisiä ja yhteisöjä eri tavoin. Sosiaalityöntekijäksi haluavan tulee jatkaa korkeakouluun saadakseen lain vaatiman kelpoisuuden työhön.

Sosiaali- ja terveysalalta valmistunut voi työskennellä mm. sosiaalitoimistossa, vanhustyössä, lastenhoidossa, lastenkodeissa, kouluissa, terveydenhuollossa, perheneuvoloissa, kehitysvammaisten parissa, kuntouttavassa toiminnassa sekä järjestötehtävissä. Työtä ohjaavat monet lait ja asetukset sekä suositukset ja ohjeet. Työ on vaativaa ja vastuullista, myös henkisesti usein raskasta. Alan työt vaativat laaja-alaista tuntemusta, sillä työ koskettaa yksittäisten ihmisten elämiä ja elämisen ehtoja.

Vertaile koulutuksia