Näyttää 1-20 koulutusta 56 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
Haluatko tietää, miten suodatamme hakutuloksia? Lue täältä lisää siitä, miten koulutukset listautuvat hakutuloksissa.
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-20 koulutusta 56 tuloksesta

Markkinointiala ammattikouluissa -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Markkinointi

Markkinointikoulutuksen keskeisiä osa-alueita ovat markkinointiviestintä, hinnoittelu, logistiikka, kuluttajatutkimukset sekä kansainvälinen liiketoiminta. Markkinointi yhdistää kauppatieteiden eri osa-alueita. Markkinoinnin alueella kilpailu on kovaa ja jatkuva kehittäminen on välttämätöntä. Menestyminen alalla edellyttää pitkäjänteistä markkinointi- ja myyntiosaamista. Innovatiivisuus ja halu kehittyä auttavat muutamaan ideat rahaksi.

Myynti

Myynti ja myyjänä menestyminen vaativat oikeaa asennetta sekä periksiantamattomuutta. Liiketalouden opinnot antavat kokonaisvaltaisen kuvan alasta ja usein asiaan kuuluvat työssäoppimisjaksot auttavat oppimaan myyntitöitä käytännössä. Myynti on markkinoinnin kilpailukeinojen hyödyntämistä saada asiakaskontakteja ja näin ollen tehdä tulosta.

Koulutus Suomessa ja ulkomailla

Ammatillisissa oppilaitoksissa on mahdollista opiskella liiketaloutta ja kaupan alaa. Tutkinnon nimike on liiketalouden perustutkinto ja tutkinnon suorittaneet ovat merkonomeja. Tutkintoa voi suorittaa myös osittain oppisopimuskoulutuksella ja aikuiskoulutuksena. Merkonomin opinnot voi yhdistää myös lukio-opintoihin ja suorittaa kaksoistutkinnon. Ulkomaille haluavien opiskelijoiden keskuudessa opiskelijavaihto on ollut suosittua. Suomessa oppilaitokset osallistuvat erilaisiin vaihto-ohjelmiin, mutta vaihto-opiskelupaikan voi hankkia myös itse.

Markkinointi ja myynti työelämässä

Liiketalouden perustutkinnon opiskellut henkilö voi työllistyä mainonnan, teollisuuden, palveluiden tai kaupan alalla. Alojen ammatteja ovat esimerkiksi markkinointipäällikkö, markkinointikoordinaattori, markkinointiviestijä, myyjä, myyntipäällikkö, tuotepäällikkö, tuotekehittäjä, laskuttaja, asiakasvastaaja tai asiakaspalvelija.

Myynnin ja markkinoinnin töissä ja alalla yleisesti vallitsee kova kilpailu. Myös muutokset ja epävarmuus tekevät alasta jännittävän. Alalla arvostetaan hyvää koulutusta, kielitaitoa, kansainvälistä työkokemusta sekä vahvaa ammattitaitoa. Aiempi työkokemus on arvostettua ja suhteet ovat usein hyödyllisiä. Markkinointiviestintä ja myyntistrategiat kehittyvät jatkuvasti, joten työnhakijan tulee olla ajan hermoilla ja kehittää jatkuvasti osaamistaan.

Vertaile koulutuksia