Näyttää 1-20 koulutusta 63 tuloksesta
2
3
4

Eläimiin liittyvä ammatillinen koulutus -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Eläinten parissa työskentelyyn on monia eri mahdollisuuksia. Tulevaisuudessa työsi voi sijoittua esimerkiksi maatilalle. Toisaalta myös eläintarha tai eläinhoitola ovat mahdollisia työpaikkoja. Ammatillisella koulutusalalla vaihtoehtoja on monia.

Eläintenhoitajan ammattitutkinnon suorittanut henkilö hallitsee yleisbiologian perusteet ja eläinten biologian erityispiirteitä sekä tuntee eläimen normaalin elinkaaren. Eläintenhoitaja osaa soveltaa tietouttaan työssään ja hänellä onkin perustiedot eläinten anatomiasta, fysiologiasta ja lisääntymisbiologiasta. Työssä tulee osata käyttää tarvittavia koneita ja laitteita sekä tuntea alan lainsäädäntö ja noudattaa sitä. Tutkinnon suorittanut osaa neuvoa ja opastaa asiakkaitaan eläintenhoitoon liittyvissä asioissa ja toimii hyvien asiakaspalveluperiaatteiden mukaisesti.

Eläintenkouluttajaksi voi opiskella eri pituisilla kursseilla, joiden kestot vaihtelevat muutamasta viikosta jopa 1,5 vuoteen. Eläintenkouluttajaksi voi opiskella myös verkossa, mutta kurssit eivät valmista ammattiin ja ovat tarkoitettu lähinnä yksityisille henkilöille.

Vertaile koulutuksia