Sedu

paikassa Seinäjoki (+ 7 sijaintia)
Kysy lisätietoja oppilaitoksesta 👍

Sedu – Ylpeästi tekijä

Sedu toimii laajasti Etelä-Pohjanmaalla mutta myös Vaasassa ja asiakkaiden täydennyskoulutustarpeiden mukaisesti joustavasti muuallakin. Toimipisteitä on kaikkiaan kymmenen. Sedussa opiskelee yli 5000 tutkinto-opiskelijaa. Lisä- ja täydennyskoulutusta suorittaa useita tuhansia henkilöitä vuosittain, joten kokonaisopiskelijavirta vuodessaon n. 10 000. Sedussa on ammattinsa osaavaa henkilöstöä noin 650.

Opiskelu Sedussa

Sedun tarjoamien ammatillisten perustutkintojen laajuus on 180 osaamispistettä (osp) ja opinnot kestävät noin 3 vuotta.Ylioppilailla tai toisen ammatillisen tutkinnon suorittaneilla opiskeluaika on noin 2 vuotta osaamisen tunnustamisen ansiosta. Jokaisen opiskelijan kanssa laaditaan HOKS (henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma), jolla opiskelija pystyy räätälöimään opintoja juuri hänelle oikeiksi. Työpaikalla tapahtuva oppiminen on erittäin oleellinen osa ammattiin opiskelua. Myös oppisopimus on varteenotettava mahdollisuus.

Sedussa voit opiskella yli 40 eri ammattiin. Tarjolla on yli 20 perustutkintoa, joiden osaamisaloilla pystyt räätälöimään opiskelun juuri sinulle oikeaksi. Valitsemalla tutkinnon osat pystyt myös suuntaamaan osaamistasi haluamaasi suuntaan.

Sedussa jokainen opiskelija voi edetä yksilöllisiä opintopolkuja, joilla korostuu yhdessä tekeminen. Opiskelijat tekevät asiakastöitä ja projekteja, tiimeissä opitaan kaverilta ja ryhmältä. Opiskelijoilla on mahdollisuus harjoitella yrittäjyyttä ja toimia erilaisissa oppimisympäristöissä omaa osaamista parhaiten edistävällä tavalla. Opettaja on kaikessa toiminnassa mukana tukemassa, neuvomassa ja ohjaamassa.

Haluatko lisätietoa Sedun koulutustarjonnasta?

Löydät lisätietoa Sedun koulutustarjonnasta ja opintojen sisällöstä alla olevasta koulutuslistauksesta. Jokaisen koulutusesittelyn yhteydessä sinulla on mahdollisuus lähettää Sedulle yhteydenottopyyntö ja saada vastauksia opintojen aloittamiseen liittyviin kysymyksiisi.

Koulutukset

Koulutukset Paikkakunta
Ajoneuvoalan perustutkinto | automekaanikko Useita (2)
Ajoneuvoalan perustutkinto | diagnoosimekaanikko Useita (2)
Ajoneuvoalan perustutkinto | hyötyajoneuvomekaanikko Seinäjoki
Elintarvikealan erikoisammattitutkinto Seinäjoki
Elintarvikealan perustutkinto | leipuri-kondiittori, elintarvikkeiden valmistaja Seinäjoki
Elintarvikejalostuksen ammattitutkinto Seinäjoki
Eläintenhoidon ammattitutkinto | eläinten kouluttamisen osaamisala Ilmajoki
Eläintenhoidon ammattitutkinto | eläinten trimmaamisen osaamisala Ilmajoki
Isännöinnin erikoisammattitutkinto Seinäjoki
Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto Seinäjoki
Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto | sosiaali- ja terveysala Seinäjoki
Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto | ohjauksen osaamisala (verkossa) Seinäjoki
Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto | koneasentaja Seinäjoki
Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto | koneistaja tai levyseppähitsaaja Useita (3)
Kuntoutus-, tuki- ja ohjauspalvelujen erikoisammattitutkinto | työvalmentaja / vammaisalan erityisohjaaja Seinäjoki
Liiketoiminnan ammattitutkinto Seinäjoki
Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto | henkilöstöhallinnon osaamisala Seinäjoki
Liiketoiminnan perustutkinto | merkonomi Useita (2)
Logistiikan perustutkinto | linja-autonkuljettaja tai yhdistelmäajoneuvonkuljettaja Useita (2)
Lähiesihenkilötyön ammattitutkinto Seinäjoki
Maatalousalan ammattitutkinto Ilmajoki
Maatalousalan erikoisammattitutkinto | maatalousyrittäjän johtamiskoulutus tai maatilayrittäjän starttikoulutus Ilmajoki
Maatalousalan perustutkinto | eläintenhoitaja ja maaseutuyrittäjä Ilmajoki
Majoitus- ja ravitsemisalan esihenkilötyön erikoisammattitutkinto (Esihenkilöareena) Seinäjoki
Matkailualan perustutkinto | matkailun asiakaspalvelija Useita (2)
Metsäalan ammattitutkinto| metsäkoneenkuljettaja Ilmajoki
Metsäalan perustutkinto | metsäkoneenkuljettaja tai metsätalouden osaamisala Ähtäri
Mielenterveys- ja päihdetyön ammattitutkinto Verkossa
Mielenterveys- ja päihdetyön erikoisammattitutkinto Verkossa
Palvelulogistiikan ammattitutkinto Seinäjoki
Palvelulogistiikan erikoisammattitutkinto (Esihenkilöareena) Seinäjoki
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto Seinäjoki
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan erikoisammattitutkinto (Esihenkilöareena) Seinäjoki
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto | kiinteistönhoitaja Seinäjoki
Puuteollisuuden perustutkinto | puuseppä, teollisuuspuurakentaja Kurikka
Rakennusalan perustutkinto | maarakennuskoneenkuljettaja Ilmajoki
Rakennusalan perustutkinto | talonrakentaja Useita (4)
Ravintola- ja catering-alan perustutkinto | kokki tai tarjoilija Useita (3)
Ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinto | tarjoilija ja baarimestari Verkossa
Ruokapalvelujen ammattitutkinto | ravintolakokki tai suurtalouskokki Verkossa

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Sedu? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

Ammattikoulunkatu 5A
60100 Seinäjoki