Sasky Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos

paikassa Ikaalinen (+ 3 sijaintia)
Kysy lisätietoja oppilaitoksesta 👍

Sasky Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos

Sasky Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusalan oppilaitos

» Ikata somessa

IKATA somessa

Sasky Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos

Ikata on valtakunnallisesti arvostettu, Suomen suurin ja laaja-alaisin taideteollisuusalan oppilaitos ja se on osa Sasky koulutuskuntayhtymää. Ikata tunnetaan erikoisalojen kouluttajana sekä alansa kehittäjänä. Artesaaneiksi opiskelevat ja valmistuneet ammattilaiset ovat menestyneet voitokkaasti mm. Vuoden Artesaani sekä Taito-Finlandia kilpailuissa.

Suomen suurin ja laaja-alaisin käsi- ja taideteollisuusalan oppilaitos

3D-tulostus ja mallintaminen, Tapahtuma- ja messurakentaminen, Asesepäntyö sekä Kitaranrakennus ovat ammattialoja, joita ei Suomen muissa oppilaitoksissa ole. Muita erikoisaloja ovat mm. lasinpuhallus, pienoismallinrakennus, kädentaitojen ohjaus, graafinen suunnittelu sekä sisustuslasi.

Luovien käden taitojen ja taideteollisuusalojen avulla pystyt vahvistamaan kokonaisvaltaisesti ihmisten hyvinvointia. Kiertotalous, eettinen ajattelu ja aikaa kestävät ratkaisut ovat sinulle tärkeitä. Alan opiskelijana olet luomassa kestävää ja viihtyisää elinympäristöä ja palvelutarjontaa.

Ikatassa ammatillisen tutkinnon rinnalla voit suorittaa myös yo-tutkinnon. Lukio-opinnot toteutetaan aikuislukion opintosuunnitelman mukaan päiväopetuksessa neljässä aineessa. Kaksoistutkinnon opiskelijana sinulta vaaditaan päättäväisyyttä ja sitkeyttä. Lukio-opintoihin ilmoittaudutaan heti opintojen alkaessa.

Oppilaitoksessa opiskelee n. 400 hyvin eri-ikäistä opiskelijaa, keskimääräinen ikä on 25 vuotta. Voit hakeutua opiskelijaksi suoraan Saskyn sivuilla olevalla sähköisellä hakulomakkeella tai ottamalla yhteyttä oppilaitokseen. Ennen opiskelijaksi valitsemista hakija käy ammattialakohtaisessa pääsy- ja soveltuvuuskokeessa.

Koulutukseen haetaan kahdella tavalla:

• jatkuva haku avoinna koko ajan (hakijat, joilla on aikaisempi ammatillinen tutkinto, lukio tai peruskoulu suoritettuna)
  • yhteishaku (peruskoulun päättävät hakijat sekä hakijat, joilla ei ole toisen asteen tutkintoa)

Kansainvälisyys

Monilla ammattialoilla on ympäri Eurooppaa yhteistyöoppilaitoksia, joihin opiskelijat voivat päästä kansainvälisyysvaihtoon. Työssäoppimisjaksot ulkomailla ovat myös mahdollisia.

Lisätietoa Ikatan koulutustarjonnasta

Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksen koulutustarjonnasta ja opintojen sisällöstä löytyy lisätietoa alla olevasta koulutuslistauksesta. Jokaisen ammattialan esittelyn yhteydessä on yhteydenottopyyntö, jonka kautta saat vastauksia opintojen aloittamiseen liittyviin kysymyksiisi.

Koulutukset

Koulutukset Paikkakunta
3D-tulostus ja mallintaminen | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Asesepäntyö | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Av- ja tapahtumatuotanto | mediapalvelujen toteuttaja | media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto Ikaalinen
Erikoismetalli | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Graafinen suunnittelu | kuvallisen ilmaisun toteuttaja | media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinto Ikaalinen
Hienopuuseppä | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Huonekalujen entisöinti ja verhoilu | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Kitaranrakennus | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Korusuunnittelu ja -valmistus | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Kädentaitojen ohjaus | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Lasinpuhallus | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Musiikkituotannon ammattitutkinto | lauluntekijä Ikaalinen
Musiikkituotannon ammattitutkinto | musiikkimanageri Ikaalinen
Pienoismallinrakennus | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Pukeutuminen ja vaatetus | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Rakennusrestaurointi | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Sisustus- ja tekstiilituotteiden valmistus | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Sisustuslasi | artesaani | taideteollisuusalan perustutkinto Ikaalinen
Taideteollisuusalan erikoisammattitutkinto | restaurointimestari Ikaalinen
Taideteollisuusalan perustutkinto | kädentaitojen ohjaus | työelämäpainotteinen koulutus Ikaalinen
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto | kulttuuri- ja luoville aloille painottuva Useita (2)
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Sasky Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos ? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

Eino Salmelaisen katu 20
39500 Ikaalinen

Näytä puhelinnumero
sasky.fi

Arvioinnit

Keskiarvo: 3,8

Perustuu 10 arviointiin
Kirjoita arviointi
Gata
23 helmi 2021
Kattava opetus ja ihana työympäristö

Ihana koulu ja sitäkin mahtavemmat opettajat. Olen oppinut paljon uutta ja löytäny itseni tämän koulutuksen avulla. Minulle tämä on ollut paras valinta ikinä!

Happy
07 maalis 2017
Ihan grasua

Koulu, joka oikeasti välittää, mikä on just sulle paras reitti. Lisäksi plussaa ammattitaitoisesta meiningistä, opetuksen monipuolisuudesta sekä harjoittelupaikkoihin panostamis...

Näytä lisätiedot
Skede
04 maalis 2017
Grasu

Hillitön meininki! Hyvät opettajat. Jotkut työllistyy. Jotkut kuulemma jatko-opiskelee.

Sponsoroitu