Näyttää 1-6 koulutusta 6 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
Haluatko tietää, miten suodatamme hakutuloksia? Lue täältä lisää siitä, miten koulutukset listautuvat hakutuloksissa.
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-6 koulutusta 6 tuloksesta

Kielet ja kirjallisuus ammattikouluissa -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Kieliä opiskellut voi toimia muun muassa tulkkina, opettajana, kääntäjänä tai tutkijana. Kielitaitajia sekä kulttuureja tuntevaia ihmisiä kaivataan myös kaupallisella alalla sekä tiedotus- ja matkailualan tehtävissä.

Kirjallisuuden opinnot soveltuvat henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita kirjallisuudesta ja kirjoittamisesta. Kirjallisuus edistää kulttuurin tuntemusta. Alaa opiskellut voikin sijoittua esimerkiksi journalistin, suomentajan tai kustannusalan tehtäviin. Muita suosittuja aloja kirjallisuuden opiskelijalle ovat äidinkielen opettaja, tutkija ja kirjastonhoitaja. Opinnot ovat erittäin yleissivistäviä, mikä onkin yksi syy monille opiskella kirjallisuutta.

Kielten ja kirjallisuuden opinnot

Vertaile koulutuksia