Näyttää 1-20 koulutusta 48 tuloksesta
1
2
3

Matkailu- ja palveluala ammattikouluissa -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Matkailu- ja palvelualan opinnot

Matkailualan perustutkinto kestää ammattikouluissa 3 vuotta ja sen voi suorittaa eri puolilla Suomea. Tutkinto valmistaa esimerkiksi matkailuvirkailijan sekä matkapalvelujen tuottajan töihin. Matkailualan perustutkinnon voi suorittaa myös näyttötutkintona tai oppisopimuksena. Matkailualan ammattitukintoja on useita.

Matkailualan työt

Matkailualan töissä pääsee työskentelemään kotimaisten ja ulkomaisten matkustajien kanssa, joten kielitaito ja kulttuurituntemus on tarpeellista. Myös asiakaspalvelualtis henkilö pärjää alan töissä. Tärkeää kaikissa matkailualan töissä on pyrkiä tarjoamaan asiakkailleen paras mahdollinen matkakokokemus.

Ala tarjoaa monipuolisia työtehtäviä. Työllistyä voi esimerkiksi matkatoimistoon, liikennepalveluihin, majoituspalveluihin tai ravitsemispalveluun. Alaa opiskellut voi toimia myös matkailualan yrittäjänä.

Vertaile koulutuksia