Erikoisammattitutkinnot

Monimuotototeutus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Tuotantotekniikan erikoisammattitutkinto

Tuotantotekniikan erikoisammattitutkinnon suorittaneella hitsauskoordinoijalla on työssä tarvittava hitsausosaaminen ja hän osaa ylläpitää ja kehittää hitsauksen laatujärjestelmää ja varmistaa sen mukaisen toiminnan tuotannossa.

Tutkinnon hyväksytysti suorittaneella on hyvä tuntemus hitsaustekniikasta ja pätevyystodistuksia kattavasti hitsausprosesseilla puikko, MIG/MAG ja TIG. Hitsaajan pätevyyskokeiden valvonnan ja hyväksynnän tekee Jokiedu Oy:n pätevöintilaitos (täyttää vaatimuksen PED 97/23/EY).

Koulutuksen sisältö ja toteutus

Koulutus soveltuu henkilöille, joilla on alan ammatillinen peruskoulutus tai hitsaajan ammattitutkinto ja työkokemusta n. 5 vuotta. Aiemmissa tutkinnoissa suoritetut tutkinnon osat hyväksytään soveltuvin osin.

Koulutus toteutetaan monimuotoisesti Nivalassa.

Koulutuksen aloitus sovitaan henkilökohtaisesti.

Työelämässä

Tuotantotekniikan erikoisammattitutkinnon suorittanut hitsauskoodinoija voi toimia hitsauksen laadunvalvonnan tehtävissä ja tuotannossa hitsauksen kehitystehtävissä, kuten hitsauksen esimiestehtävissä tai laadun tarkastajana.

Työpaikkoja on esimerkiksi konepajoilla, telakoilla ja korjaamoilla. Ammatissa tarvitaan kädentaitoja, huolellisuutta, laatutietoisuutta ja yhteistyötaitoja.

Työympäristö vaihtelee työpaikan toimialan, yrityksen koon ja automaatiotason mukaan.Vastuualueeseen voi kuulua myös yrityksen hitsaushenkilöstön ohjaustehtävät sekä avustaa hitsauskoordinoinnissa.

Hakeminen

Voit hakea koulutukseen oppilaitoksen omien kotisivujen kautta.

Tutkinto / todistus

Kustannukset

Koulutuksen hinta 600 € + erikseen hinnoiteltava IWS-kurssin osuus.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Tuotantotekniikan erikoisammattitutkinto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.