Erikoisammattitutkinnot

Monimuotototeutus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Tieto- ja viestintätekniikan erikoisammattitutkinto

Tieto- ja viestintätekniikan erikoisammattitutkinnon suorittanut osaa vastata palveluprosesseista, jotka kytkeytyvät ohjelmistoihin, järjestelmiin tai tieto- ja viestintätekniikkaan. Hän kykenee mallintamaan ja kehittämään palveluprosesseja sekä toimimaan alan asiantuntijana. Valinnaisesta tutkinnon osasta riippuen tutkinnon suorittajan osaaminen voi painottua uusien palvelujen kehittämiseen tai uusien teknisten ratkaisujen käyttöönottoon. Tutkinnon suorittaneella on hyvät tiedot alan säädöksistä ja toimintaa koskevista sopimuksista. Hän osaa arvioida toimenpiteiden merkitystä organisaation liiketoiminnan kannalta ja viestiä vuorovaikutteisesti asiantuntija ryhmissä ja asiakkaiden kanssa.

Koulutuksen sisältö

Koulutuksen pakollisena tutkinnon osana on palveluprosessissa toimiminen 40osp. Valinnaisista tutkinnon osista valitaan yhteensä 140 osaamispisteen edestä opintoja. Valinnaisia tutkinnon osia ovat esimerkiksi projektien hallinnointi, uuden tieto- ja viestintäteknisen palvelun kehittäminen, palvelusopimusten hallinnointi tai palvelun teknisen ratkaisun ylläpito ja kehittäminen.

Työelämässä

Tieto- ja viestintätekniikan erikoisammattitutkinnon suorittanut voi toimia tieto- ja viestintäteknisten palvelujen kehittämisessä tai ylläpidossa. Hän voi esimerkiksi vastata järjestelmien teknisten ratkaisujen kehittämisestä tai toimia ohjelmistokehityksen erikoisasiantuntijana. Hänen vastuullaan voi olla myös tiimien tai työryhmien johtaminen. Tutkinnon suorittaneet voivat työllistyä yrityksiin ja organisaatioihin eri toimialoilla, sillä digitalisoitumisen myötä tieto- ja viestintätekniikkaan perustuvat palvelut lisääntyvät kaikilla aloilla.

Hakeminen

Voit hakea koulutukseen oppilaitoksen omien kotisivujen kautta.

Tutkinto / todistus

Kustannukset

Koulutuksen hinta on 400 €. Oppisopimuksena koulutus on maksuton.

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Tieto- ja viestintätekniikan erikoisammattitutkinto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.