Näyttää 1-20 koulutusta 48 tuloksesta
Näin suodatamme hakutuloksia
Haluatko tietää, miten suodatamme hakutuloksia? Lue täältä lisää siitä, miten koulutukset listautuvat hakutuloksissa.
  • = Mukana 2. asteen yhteishaussa
Näyttää 1-20 koulutusta 48 tuloksesta

Kauneudenhoitoala ammattikouluissa -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Kosmetiikka-ala

Alan päämääränä on asiakkaiden hyvinvointi, niin fyysisellä, psyykkisellä kuin sosiaalisellakin tasolla. Kaudeudenhoito vahvistaa ihmisen itsetuntoa ja tuottaa mielihyvää, elämyksiä ja virkistystä. Aito kiinnostus kosmetiikkaa ja kauneudenhoitoa kohtaan on edellytyksenä alalle. Kosmetiikkaa käytetään erilaisiin tarkoituksiin. Pääasiassa kosmetiikka suojaa ja puhdistaa ihoa sekä korostaa ja muokkaa ulkonäköä tai tuoksua.

Hiusala

Hiusalalla työskennellään asiakkaiden hyvinvoinnin, kauneuden ja persoonallisuuden eteen. Jokainen ihminen on yksilöllinen ja haluaa kenties korostaa sitä esimerkiksi hiustyylin keinoin. Kampaaja tai parturi voi vahvistaa asiakkaan itsetuntoa ja päästä käyttämään luovuutta työssään. Leikkausten, värjäysten, hoitojen ja parranmuotoilun lisäksi alaan kuuluu esimerkiksi kampausten ja permanenttien tekoa.

Työllistyminen

Työllistymiserot paikkuntien välillä vaihtelevat. Suuri osa kauneudenhoitoalan ihmisistä työllistyy yrittäjinä. Tämä edellyttää tietynlaista luonnetta sekä loppuun asti mietittyä liikeideaa. Kampaajat työllistyvät parhaiten alueilla, joissa asuu paljon ihmisiä. Kosmetologien työtilanne parantuu jatkuvasti ja maskeeraajillekin odotetaan tarjoutuvan lisää työtilaisuuksia mediateollisuuden kasvun vuoksi.

Taitojen lisäksi kauneusalan työntekijän tärkein työväline on persoona. Ammattietiikan sisäistänyt, itsevarma, elämänmyönteinen ihminen pärjää alalla. Myös palvelualttius, yhteistyökykyisyys, rehellisyys, luovuus ja oma-aloitteisuus ovat alalla arvostettuja luonteenpiirteitä.

Vertaile koulutuksia