Näyttää 1-20 koulutusta 92 tuloksesta
3
4
5

Kiinteistö- ja rakennusala ammattikouluissa -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Opinnot

Rakennusalan ammatillinen perustutkinto sisältää usein kolme koulutusohjelmavaihtoehtoa. Niitä ovat maarakennuksen koulutusohjelma, maarakennuskoneenkuljetuksen koulutusohjelma sekä talonrakennuksen koulutusohjelma. Alan perustutkinto antaa yleisen jatko-opintokelpoisuuden ammattikorkeakouluihin, korkeakouluihin ja yliopistoihin.

Työelämässä

Talonrakennus on varmasti tunnetuin ja näkyvin osa rakennusalaa. Sen lisäksi alan tehtäviin kuuluvat vahvasti maanrakennustyöt, tie- ja vesirakennustyöt, sekä muut yhdyskuntatekniset työt. Myös LVI-, sähkö- ja maalausalojen toiminta on usein osana työnkuvaa.

Työmaainsinöörit, rakennustyöjohtajat ja muut alan ammttilaiset ovat opiskelleet kiinteistö- ja rakennusalaa. Tyypillisiä työnantajia alalla ovat rakennuttamis- ja suunnittelutoimistot sekä kuntien- ja valtion rakennuttamis- ja rakennusorganisaatiot.

Vertaile koulutuksia