Kysymyksiä ja vastauksia

Täällä voit lukea kysymyksiä ja vastauksia opiskelun eri aloilta. Toivomme, että osiosta muodostuu arvokas tietopohja sinulle, jolla on kysymyksiä tai muita ajatuksia peruskoulun jälkeiseen kouluttautumiseen liittyen!

Etsi

Aihealue

Kysymyksiä

Viimeisimmät kysymykset ja vastaukset

Teologiaa opiskelemaan
Moikka,

olisin kiinnostunut hakemaan ensi vuonna yliopistoon teologiaa opiskelemaan, mutta minun ammattikoulutaustani ei ole sitä "tukeva", sillä olen valmistunut merkonomiksi v. 2013.

Onko täysin mahdotonta hakea ja saada paikkaa? Voinko hakea opiskelemaan ja päästä sisään pelkästään pääsykokeen perusteella?
Vastaus

Hei ja kiitos kysymyksestäsi!

Hienoa, että haluat opiskella teologiaa. Sinulla on mahdollisuus päästä opiskelemaan teologiaa yliopistoon valintakokeen kautta. Mikäli ymmärrän oikein koulutustaustaasi, pääset korkeakouluhaussa mukaan ensikertalaiskiintiöön, jolloin mahdollisuus tulla valituksi on hieman parempi. Tämä asia kannattaa kuitenkin vielä tarkistaa ennen hakemista.

Suosittelen sinua siis tutkimaan juuri sinua kiinnostavat yliopistot läpi ja tutustumaan heidän valintaperusteisiin. Kannattaa ehdottomasti hakea opiskelupaikkaa!

Tsemppiä hakuun!

Tietotekniikan opiskelu englannin kielellä
Hei,

missä kaikkialla voi tällä hetkellä opiskella englannin kielellä? Voiko ohjelmointi / tietotekniikkaa opiskella englanniksi?

Terv. Riikka
Vastaus

Hei Riikka ja kiitos kysymyksestäsi!

Tietotekniikkaa voi opiskella englanniksi muun muassa korkeakouluissa, näet kaikki englanninkieliset tutkinnot studentum.fi -sivustoltamme.

Koulutus.fi -sivustolta puolestaan löydät kaikki englannin kielellä aiheesta järjestettävät koulutukset.

Ilon hetkiä opiskeluun! :)

Ystävällisin terveisin,

Tuition fees in Finland
Здравствуйте
Я пишу из Казахстана
Скажите пожалуйста могу ли я поступить в университет или в колледж бесплатно ?
Я закончила 11 классов
Я знаю что для бесплатного образование нужно знать Финский язык
И где можно подать заявку в те или иные учебные заведения

Hello!

Thank you for your message. I hope it is okay that I’ll reply in English.

Universities and Universities of Applied Sciences charge tuition fees from students arriving outside EU/ETA countries. There are some exceptions to tuition fees, which you can check from here. I recommend you contact the universities you are interested in directly in order to get more detailed information, such as tuition fee amounts and scholarships.

You can apply to all universities using this webpage during application period.You will find more important information from that webpage as well.

I hope this answer helps!

Best regards,

Näyttää 1-3 kysymystä 62 tuloksesta